Jako pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zaczęliśmy pracować w systemie ACES (The Academy Color Encoding System), zapewniając naszym klientom nie tylko niespotykaną wcześniej jakość usług, ale również absolutną pewność, że dostarczany przez nas produkt jest przygotowany w taki sposób by wspierać dopiero rozwijające się technologie – takie jak HDR.

Fixafilm jest odpowiedzialna za ponad 10% ŚWIATOWEJ postprodukcji wykonanej w tym systemie.

Kilka miesięcy temu zostaliśmy zaproszeni do udzielenia wywiadu dla oscars.org na temat pracy w ACES.

“ACES zapewnił nam elastyczność i interoperacyjność – mówi Wojtek Janio, prezes Fixafilm – Zastosowanie systemu ACES pomogło przyciągnąć producentów, operatorów i reżyserów spoza Polski, wyróżniając nas na tle konkurencji i zapewniając pozytywny rozgłos, bez generowania dodatkowych kosztów.

Dzięki ACES wiemy, że nie będziemy mieć problemów z wdrażaniem przyszłych formatów, takich jak HDR i Rec.2020. My i nasi klienci cieszymy się, że filmy, w których zastosowaliśmy ACES i 4K, będą mogły być wydane ponownie w UHD, Rec.2020 i HDR w przyszłości. Branża filmowa – w tym my – potrzebuje ujednoliconego standardu, nie tylko w zakresie produkcji, ale także archiwizacji. Kiedyś była to taśma filmowa 35 mm, a teraz jest to ACES”.

Czytaj więcej na oscars.org