language
film restoration

Pierwszy w Polsce mobilny system DIT

Pozwala na natychmiastową kontrolę zarejestrowanego materiału - zarówno przez twórców, ekipę jak i producentów.

Fixonset to mobilne, samowystarczalne, cyfrowe laboratorium, umieszczone w specjalnym wózku w formie flight-case'a. Jest przystosowane do działania w każdych warunkach - zarówno w pomieszczeniach zamkniętych czy halach, jak i z wnętrza specjalnie wyposażonego samochodu.

System jest dostarczany wraz z całym osprzętem (wózek, samochód, generator prądotwórczy) oraz odpowiednio przeszkolnym technikiem.

Zastosowanie na planie:

  • zgranie i duplikacja materiałów z kamery
  • dekodowanie i sprawdzenie poprawności nagranych plików
  • kolorystyczne wyrównanie ujęć przed przekodowaniem
  • przekodowanie plików na potrzeby montażu
  • przygotowanie projektu montażowego wraz z synchronizacją dźwięku
 
fix on set

Jednym z najważniejszych etapów procesu postprodukcji filmu jest montaż

Pracują dla nas fachowcy z wieloletnim doświadczeniem i artystycznym wyczuciem.

Mamy do dyspozycji montażownię wyposażoną w oprogramowanie Avid Media Composer, Final Cut Pro 7 oraz Adobe Premiere. Wydajna stacja robocza, z odglądem na 47" skalibrowanym telewizorze, pozwala na szybką i wydajną pracę zarówno z twórcami jak i klientem. Dodatkowym atutem jest dostęp do szerokpasmowego Internetu (200/20 Mb/s), pozwalającego na błyskawiczną wymianę plików.

Stacja montażowa w Fixafilm jest zintegrowana z systemami do korekcji barwnej oraz efektów specjalnych. Takie rozwiązanie przyśpiesza obrót plikami a stały nadzór naszych koordynatorów minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów oraz pozwala na maksymalną optymalizację pracy, zarówno przy montażu jak i podczas kolejnych etapów post-produkcji. Współpracujemy z wieloma doświadczonymi i cenionymi na polskim rynku montażystami, specjalizującymi się w montażu reklam, filmów fabularnych oraz dokumentalnych.

Efekty specjalne

Trudno wyobrazić sobie współczesne produkcje filmowe i reklamowe bez online’u i efektów specjalnych.

Fixafilm współpracuje z jednym z czołowych polskich specjalistów w tej dziedzinie – Jackiem Skrobiszem, którego dorobek to m.in. praca przy filmach: Nieulotne, W Imię..., Popiełuszko Wolność jest w Nas, Przedwiośnie;

A także nadzór nad projektami takimi jak: Wałęsa Człowiek z Nadziei, Wenecja, Katyń, Baby Blues, Jesteś Bogiem, Sala Samobójców, Baby są Jakieś Inne.

Poza korzystaniem z usług freelancerów Fixafilm oferuje również pracę nad efektami na miejscu, z członkami zespołu, których doświadczenie obejmuję pracę nad projektami takimi jak: Baby są jakieś inne, Katyń, Kebab & Horoscope, Małe Stłuczki, Underdog ("Svenskjävel"), Yarden, The Last Romantic Couple, Miruna, Test na sławę.

Do zakresu usług wchodzą również konsultacje z zakresu efektów specjalnych, nadzór na planie zdjęciowym i opiekę nad projektem.

Korekcja barwna

W naszej ofercie znajduje się korekcja barwna dla wszystkich rodzajów produkcji od reklam i teledysków, poprzez dokumenty i formy krótkometrażowe, aż do projektów fabularnych i rekonstrukcyjnych.

Od samego początku pracujemy na sprzęcie najwyższej klasy (Nucoda z panelem Valhall i monitorem Dolby PRM-4200), pozwalającym na spełnienie nawet najbardziej wygórowanych oczekiwań względem korekcji.

Aspekt techniczny i ludzki tej części postprodukcji łączy u nas kolorystka - Małgorzata Grzyb, której bogate doświadczenie fabularno-reklamowe obejmuje także pracę z taśmą światłoczułą.

Noise/Grain Management

Noise/Grain Management

Przy użyciu zestawu autorskich metod oraz najlepszego na świecie oprogramowaniem do usuwania szumu, nasza firma wielokrotnie ratowała nieemisyjne materiały dokumentalne jak również fabularne. Nasza oferta nie ogranicza się jednakże tylko do odszumiania. Posiadamy również wyrafinowaną i zindywidualizowaną metodę doziarniania materiałów cyfrowych za pomocą prawdziwego (zeskanowanego) ziarna filmowego. Materiały cyfrowe po doziarnieniu zyskują bardzo pożądaną przez operatorów charakterystykę obrazu filmowego.

Stabilizacja, upscaling, usuwanie przeplotu

W postprodukcji często następuje konieczność łączenia materiałów różnej jakości.

Upscaling jest rozwiązaniem niezbędnym w przypadku łączenia materiałów o różnych rozdzielczościach, szczególnie archiwalnych zapisanych na nośnikach o niskiej rozdzielczości (Betacam SP, DigiBeta, DV, VHS, etc.) z współczesnymi materiałami HD lub 2K.

Stosowane przez nas algorytmy zapewniają najwyższą jakość takiej operacji i sprawiają, iż tego rodzaju materiały mogą być bez ograniczeń używane. Specjalizujemy się również w stabilizacji w każdym jej zakresie. Jako jedyna firma w Polsce łączymy wieloletnie doświadczenie i oprogramowanie wykorzystywane przy stabilizacji filmów archiwalnych ze standardową postprodukcją.

Mastering, archiwizacja

W postprodukcji często następuje konieczność łączenia materiałów różnej jakości.

Wykonujemy następujące mastery:

  • Pakiety DCP 2K/4K/3D do kin cyfrowych
  • Cyfrowe kopie wzorcowe DCDM (Digital Cinema Initiative Distribution Master)
  • Kasety HDCAM SR, HDCAM, DigiBeta
  • Authoring płyt Blu-ray oraz DVD
  • Kopie plikowe (Quicktime, MP4, MXF/DNxHD)
  • Cinevator - naświetlanie bezpośrednio na kopię pozytywową

Oferujemy usługę głębokiej archiwizacji na kasetach LTO5 i LTO6, pozwalającą na wieloletnie przechowywanie danych - zarówno backupów materiałów z planu jak i ostatecznych lub pośrednich kopii filmu. Zaufaniem obdarzyło nas m.in. PWSFTviT, powierzając nam digitalizację i archiwizację 16 godzin etiud studenckich.