language
film restoration

An American in Texas podbija festiwale filmowe

2017/11/15

13 października podczas festiwalu filmowego the Byron Bay w Australii odbyła się światowa premiera An American in Texas. Jest to debiut reżyserski Anthona Pendone, tym bardziej cieszy wyróżnienie jakie film otrzymał na tym festiwalu. Został również wybrany jako jeden z 5 filmów polecanych przez Lone Star Film Festival, pojawił się na Austin Film Festival, Key West Film Festival i wielu innych.

Akcja filmu rozgrywa się na początku lat 90. Świat pogrążony jest w konfliktach. Stany Zjednoczone przeprowadzają Operację wojską Desert Storm, mającą na celu wyzwolenie Kuwejtu okupowanego przez Irak. Tymczasem w Texasie grupa przyjaciół, tworząca punkowy zespół SGW, żyje jakby obok tej rzeczywistości. Koncertuje, bierze narkotyki, dopuszcza się aktów wandalizmu. Toczące się konflikty są dla nich bez znaczenia, a w swoim zespole upatrują jedyną szansę na wyrwanie się z miasta.

Zespół Fixafilm postprodukcję wykonał w ramach nagrody, przyznanej nam podczas zeszłorocznej edycji US in Progress, części American Film Festival we Wrocławiu. Do naszych zadań należało wykonanie korekcji barwnej w ACES 2K, efektów online, grain management oraz mastering (DCP, BD, DVD). Dodatkowo nasz montażysta - Irek Grzyb - doszlifował finalny montaż produkcji. 

 
 

FINAŁ I EDYCJI WARSZTATÓW CYFROWEJ REKONSTRUKCJI OBRAZU

2017/10/31

27 października zakończyły się I warsztaty cyfrowej rekonstrukcji obrazu organizowane przez Fixafilm. Na spotkaniu podsumowującym uczestnicy obejrzeli dwie etiudy filmowe, nad których rekonstrukcją pracowali przez ostatnie dwa tygodnie. Po każdej z nich toczyła się burzliwa dyskusja. Jednak prawdziwą wisienką na torcie okazało się spotkanie z reżyserem Krzysztofem Zanussim i pokaz filmu Iluminacja. Na zakończenie każdy absolwent warsztatów otrzymał dyplom, potwierdzający jego udział w szkoleniu.

REKO-ZAKRĘCENI
Minione trzy tygodnie dla uczestników warsztatów były istnym szaleństwem. Rzuceni na głęboką wodę poznawali tajniki rekonstrukcji podczas wykładów ze specjalistami z WFDiF, FINA, CRF, TPS, Ronin Studio, Media Inventions oraz Fixafilm. Następnie mogli zmierzyć się z rekonstrukcją cyfrową w praktyce. Zadanie to było dla nich tak pasjonujące, że wielokrotnie tracili rachubę czasu, pomijając przerwy w zajęciach czy zostając choćby na 5 minut dłużej by dokończyć pracę nad ujęciem. Warsztaty dały uczestnikom nowe możliwości rozwoju, a po zetknięciu się z cyfrową rekonstrukcją wielu z nich chciałoby związać z nią swoją przyszłość.

NIE MÓWIMY KONIEC
W kuluarach dało się słyszeć, że nie żałują swojego udziału w warsztatach, a wręcz przeciwnie – z chęcią wzięliby w nich udział jeszcze raz. Choć był to wymagający czas zarówno dla uczestników, jak i wykładowców, dało się odczuć nutkę melancholii, że przygoda dobiega już końca.
Dla Fixafilm to jednak nie koniec podróży. Już 13 listopada rusza II edycja warsztatów, gdzie kolejnych 12 śmiałków zmierzy się ze sztuką rekonstrukcji cyfrowej.

WARSZTATY TO NASZ WSPÓLNY SUKCES
Organizacja tego przedsięwzięcia nie byłaby jednak możliwa bez wsparcia finansowego Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz parterów wydarzenia, którym serdecznie dziękujemy.

Partnerzy: Studio Filmowe Kadr, Studio Filmowe Tor, Studio Filmowe Zebra, Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, Filmoteka Narodowa - Narodowy Instytut Audiowizualny, Ronin Group Studio, Media Inventions s.c., ORKA, TPS Film Studio, Cyfrowe Repozytorium Filmowe, PWSFTviT w Łodzi/ Łódzka Szkoła Filmowa, Szkoła Wajdy, Magazyn Filmpro, Fi:Re - Film Restoration Summit Film Restoration Summit - Warsaw 2017, Digital Image Restoration Workshops 2017, Fundacja Picturae Movens 

 
 

JAK TCHNĄĆ W OBRAZY DRUGIE ŻYCIE? - czyli Warsztaty Cyfrowej Rekonstrukcji Obrazu

2017/10/17

Trzy lokalizacje, dwunastu wykładowców z instytucji państwowych i prywatnych oraz zajęcia połączone z wizytami w pracowniach WFDiF oraz FINA - tak wyglądał początek pierwszej edycji Warsztatów Cyfrowej Rekonstrukcji Obrazu. 12 uczestników zakończyło już zajęcia z bloku teoretycznego. Teraz pod okiem doświadczonych rekonstruktorów przez dwa tygodnie będą się uczyć jak zdobytą wiedzę przełożyć na praktykę.

W części teoretycznej uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w wykładach m.in. z archiwizacji i digitalizacji materiałów, konserwacji taśm filmowych, rekonstrukcji dźwięku i obrazu, koloryzacji materiałów archiwalnych czy korekcji barwnej. Był to jednak raptem przedsmak tego, co czeka na uczestników warsztatów w drugim etapie.

Jeśli zainteresowały Cię warsztaty i chciałbyś w nich uczestniczyć, nic nie stoi na przeszkodzie. Do 20 października przyjmujemy zgłoszenia na edycję listopadową. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie fixafilm.pl w zakładce „warsztaty 2017”. Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Partnerami warsztatów są: Studio Filmowe Kadr, Studio Filmowe Tor, Studio Filmowe Zebra, Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, Filmoteka Narodowa - Narodowy Instytut Audiowizualny, Ronin Group Studio, Media Inventions s.c., ORKA, TPS Film Studio, Cyfrowe Repozytorium Filmowe, PWSFTviT w Łodzi/ Łódzka Szkoła Filmowa, Szkoła Wajdy, Magazyn Filmpro, Film Restoration Summit - Warsaw 2017, Fundacja Picturae Movens 

 
 

Klasyka włoskiego horroru ponownie na ekranach kin

2017/08/07

2 sierpnia podczas Fantasia International Film Festival w Montrealu odbyła się światowa premiera zrekonstruowanej wersji kultowej „Suspirii” w reż. Dario Argento. Rekonstrukcję cyfrową filmu wykonała Fixafilm.

„Suspiria” to film, który poddaje widzów nowemu doświadczeniu, gdzie emocje triumfują nad logiką. Zdjęcia pełne ekspresji, przesycone kolorami i przemocą oraz wyjątkowa ścieżka dźwiękowa wstrząsają odbiorcami docierając do ich podświadomości.

„Suspiria” opowiada historię Suzy Bannion – młodej amerykanki, która przyjeżdża do Wiednia, aby uczęszczać do najsławniejszej szkoły baletowej w mieście. Gdy tylko pojawia się na miejscu od razu odkrywa, że dzieją się tam dziwne i okropne rzeczy. Młode dziewczyny giną jedna po drugiej w strasznych okolicznościach, a instruktorka tańca, służące i dyrektorka zdają się nie dostrzegać niebezpieczeństwa. Zanurzona w surrealistycznym koszmarnym świecie magii, lęku i krwi próbuje odkryć tajemnicę tego miejsca.

 
 

„Jerry” – odrobina magii w normalnym życiu

2017/07/11

 „Jerry” w reż. Romana Przylipiaka to surrealistyczna historia balansującą na granicy dramatu i komedii. Tytułowy bohater – umęczony i napiętnowany - dochodzi do ściany. Wielu twierdzi, że jego dar uzdrawiania nie tylko przestał działać, ale wręcz nabrał odwrotnych mocy - stał się groźny. Coś musi się zdarzyć by jego pacjenci, a przede wszystkim - sam Jerry na nowo uwierzył w swoją moc.

W prace nad filmem zaangażował się m.in. laureat Oskara Paweł Pawlikowski oraz autorka zdjęć do nagradzanych szwedzkich filmów - Ita Zbroniec-Zajt, która w 2016 roku otrzymała Guldbagge - tzw. szwedzkiego oscara za zdjęcia do filmu The Yard (w tym samym roku była także nominowana za film My Aunt in Sarajevo).

„Jerry” swoją premierę miał na 36. Festiwalu Debiutów Filmowych w Koszalinie. Film powstał w ramach programu Studia Munka "Trzydzieści Minut", dzięki któremu młodzi filmowy mają możliwość profesjonalnego debiutu fabularnego.

Fixafilm wykonało korekcję barwną filmu w systemie ACES (The Academy Color Encoding System). 

 
 

Fixafilm wśród nominowanych do nagrody PISF!

2017/07/05

 Już po raz piąty z rzędu Fixafilm znalazło się na liście nominowanych do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W tym roku o wygraną w kategorii cyfrowa rekonstrukcja filmu powalczy z tytułem „Korczak” w reż. Andrzeja Wajdy. Do tej pory najbardziej owocnym rokiem dla Fixafilm był 2013, w którym zdobyliśmy nagrodę za rekonstrukcję cyfrową filmu „Popioły” w reż. Andrzeja Wajdy.

Nagroda Polskiego Instytutu Filmowego przyznawana jest corocznie od 2008 roku w 11 kategoriach za znaczące osiągnięcia w upowszechnianiu i promocji polskiego kina. Kandydatów mogą zgłaszać instytucje kultury, szkoły filmowe, władze samorządowe, instytucje pozarządowe związane z kulturą i inne podmioty działające w sektorze kultury.

Zwycięzców tegorocznej edycji poznamy już 19 września podczas 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Dziękujemy za zaufanie!

 
 

73. Fiaf

2017/05/10

Tegoroczny 73. kongres FIAF (Międzynarodowej Feredacji Archiwów Filmowych) odbył się w Los Angeles w dniach 28 kwietnia - 3 maja. Gospodarzem było Archiwum Akademii Filmowej oraz Archiwum Filmowe i Telewizyjne UCLA. Tematem przewodnim były latynamerykańskie kino archiwalne, odbyło się również kilka projekcji zwiazanych z perłami kina hollywódzkiego.

Tradycyjnie, już po raz trzeci, byliśmy wystawcami podczas konferencji. Chcielibyśmy podziękować naszym gospodarzom za ciepłe przyjęcie i profesjonalną organizację wydarzenia.

 
 

Menashe

2017/04/12

 Projekt "Menashe" (reż. Joshua Z. Weinstein), to pierwszy od 70 lat film niemal w całości zrealizowany w języku jidysz. Dodatkowo, aby oddać w pełni atmosferę - zdjęcia powstawały w ukryciu w nowojorskiej społeczności Chasydów a główną rolę zagrał autentyczny Menashe Lustig, którego życie i walka o syna były inspiracją dla twórców filmu. Po amerykańskiej premierze na Sundance opiekę nad filmem roztoczył producent wykonawczy Chris Columbus, który na swoim koncie ma między innymi filmy z serii o Harrym Potterze, kultowych Gooniesów czy też Gremliny. Europejska premiera "Menashe" odbyła się podczas tegorocznego Berlinale i spotkała się z ogromnym entuzjazmem.

Film opowiada o życiu wdowca, który po śmierci żony walczy o opiekę nad synem w ortodoksyjnej społeczności żydowskiej. Głównemu bohaterowi grozi utrata praw do opieki ze względu na restrykcyjne zasady religijne, które nie pozwalają na wychowywanie dzieci wyłącznie przez ojców. Społeczność wywiera na bohaterze presję, próbując wymusić na nim powtórne małżeństwo. Film nie tylko bada naturę ludzkiej wiary, ale także poświęcenia jakiego wymaga dojrzałe rodzicielstwo.

"Menashe", doceniany przez krytyków i publiczność, szturmem podbija festiwale. W tym roku można go było zobaczyć m.in. podczas 2017 Sundance Film Festival, 67. Berlinale, 46. New Directions/New Films 2017, Dallas International Film Festival oraz 41. Atlanta Film Festival.

Fixafilm podczas pracy nas filmem była odpowiedzialna za wykonanie korekcji barwnej w ACES 2K, wykonanie efektów online, grain management oraz mastering (DCP, BD, DVD). 

 
 

Przeprowadzka!

2017/03/07

 W tym roku minęło pięciolecie założenia Fixafilm - okrągła rocznica była doskonałym pretekstem do zmiany naszej kabackiej siedziby na coś bardziej kameralnego i bliższego centrum.

Od marca 2017 zapraszamy do naszej nowej siedziby, położonej przy ul. Wita Stwosza 36 - nadal będziemy blisko metra (tym razem Wilanowska), zyskaliśmy również ogródek! 

Mamy też wspaniałą wiadomość dla naszych zagranicznych Klientów - dojazd do Lotniska Chopina skrócił się do 10 minut. 

Zapraszamy!

 
 

Alaska is a drag

2017/02/09

 "Alaska is a drag" to zdecydowanie jeden z bardziej oryginalnych projektów w jakich mieliśmy przyjemność uczestniczyć. Obraz, wyreżyserowany przez Shaz Bennet ze zdjęciami Allison Kelly, opowiada historię młodego pracownika przetwórni ryb, który pragnie uciec od szarej rzeczywistości Alaski. Główny bohater, Leo, jest niezwykłą postacią - aspirującym drag queen i bokserem w jednym, twardym ale jednocześnie wrażliwym chłopakiem, który ponad wszystko na świecie kocha swoją siostrę.

Postprodukcję wykonaliśmy w ramach nagrody, przyznanej podczas zeszłorocznej edycji US in Progress, części American Film Festival we Wrocławiu. Do naszych zadań należało wykonanie korekcji barwnej w ACES 2K, online, grain management oraz mastering (DCP, BD, DVD).

 
 

Guldbagge 2017

2017/01/10

 W tym roku dwa z filmów, ktore mielismy zaszczyt postprodukować, absolutnie zdominowały tegoroczne "Szwedzkie Oscary" czyli nagrody filmowe Guldbagge (Zloty Zuk):

"My Aunt in Sarajevo" w rez. Gorana Kapetanovića został nominowany w aż 6 kategoriach. a "Yarden" w reż. Månsa Månssona w 4 kategoriach. Tegoroczne rozdanie najważniejszych szwedzkich nagród filmowych, czyli Guldbagge (Zloty Zuk) odbędzie się 23 stycznia w Sztokholmie. Nagrody te są przyznawane od 1964 roku przez Szwedzki Instytut Filmowy (Svenska Filminstitutet) za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kinematografii.

Dziękujemy za zaufanie!

"My aunt in Sarajevo"

Najlepszy film (China Åhlander)
Najlepsza reżyseria (Goran Kapetanović)
Najlepsza pierwszoplanowa rola męska (Milan Dragiŝić)
Najlepsza drugoplanowa rola żeńska (Sadžida Šetić)
Najlepszy scenariusz (China Åhlander, Dragan Mitić iGoran Kapetanovic)
Najlepsze zdjęcia (Ita Zbroniec-Zajt)

"Yarden"

Najlepsza pierwszoplanowa rola męska (Anders Mossling)
Najlepszy scenariusz (Sara Nameth)
Najlepsze zdjęcia (Ita Zbroniec-Zajt)
Najlepszy dźwięk (Patrik Strömdahl) 

 
 

11ta edycja US in Progress już za nami!

2016/11/06

 Poprzedni tydzień to dla Fixafilm przede wszystkim uczestnictwo w kolejnej edycji US in Progress, specjalnego wydarzenia branżowego odbywającego się w ramach American Film Festival we Wrocławiu.

Już po raz drugi mieliśmy przyjemność przyznania nagrody w postaci postprodukcji obrazu w ramach tej inicjatywy - w zeszłym roku współpracowaliśmy przy filmach "The Loner" w reż. Daniela Grove'a oraz "Alaska is a drag" w reż. Shaz Bennet.

Tegoroczna edycja przyniosła wiele wspaniałych produkcji, z których ostatecznie nagrodziliśmy obraz "Untitled Hasidic Film" wyreżyserowany przez Joshua Z. Weinstein. Gratulujemy i liczymy na owocną współpracę!

 
 

Co wyróżnia najlepsze firmy na świecie?

2016/10/07

 Według nas - innowacyjność.

Zgodnie z tym założeniem od samego począrku staramy się wdrażać w nasz workflow najnowcześniejsze technologie, bierzemy udział w konferencjach i uczestniczymy w warsztatach, od lat również jako prelegenci.

Jako pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zaczęliśmy pracować w systemie ACES (The Academy Color Encoding System), zapewniając naszym klientom nie tylko niespotykaną wcześniej jakość usług, ale również absolutną pewność, że dostarczany przez nas produkt jest przygotowany w ten sposób by wspierać dopiero rozwijające się technologie takie jak HDR.

Kilka miesięcy temu zostaliśmy zaproszeni do udzielenia wywiadu dla oscars.org na temat pracy w ACES

http://www.oscars.org/aces/case-study-boutique-facility-fix-film-poland-punches-above-its-weight-using-aces?id=378234

Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że jesteśmy odpowiedzialni za ponad 10% ŚWIATOWEJ postprodukcji wykonanej w tym systemie!

 
 

Andrzej Żuławski: „Czysta klasyka – In memoriam"

2016/09/29

Andrzej Żuławski, jeden z najwybitniejszych i najbardziej cenionych na świecie polskich reżyserów zmarł 17 lutego 2016 roku. 41. Festiwal Filmowy w Gdyni uczcił pamięć twórcy „Na srebrnym globie” pokazami specjalnymi jego filmów oraz warsztatami z uczestnictwem współtwórców.

 

Podczas spotkania „Wizjoner i kaskader” Andrzej J. Jaroszewicz opowiadał o swojej współpracy z Andrzejem Żuławskim. Koncentrował się głównie na filmie "Na Srebrnym Globie", jako najbardziej skomplikowanego wizualnie, dodatkowo okraszonego niezwykłymi kostiumami i scenografią.

W spotkaniu wziął również udział kompozytor Andrzej Korzyński, aktor Andrzej Seweryn oraz Andrzej Łucjanek (Fixafilm), który opowiadał o technicznej stronie rekonstrukcji.

Pokazy odnowionych cyfrowo filmów Andrzeja Żuławskiego to wielkie wydarzenie, bo w licznych rozmowach z polskimi widzami często orientowałem się, że te filmy są wielu Polakom wciąż po prostu nieznane – dodaje Michał Oleszczyk, Dyrektor Artystyczny Festiwalu. - Rzadkie emisje telewizyjne, ograniczona dostępność wydań DVD, spowodowały, że twórca o światowej renomie nie jest dostatecznie znany w kraju swego pochodzenia. Kilka lat temu napisałem notatki programowe o wszystkich filmach Żuławskiego dla Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku i wówczas przekonałem się, jak wielką estymą cieszy się Żuławski wśród kinomanów z całego świata. Nasz przegląd jest po prostu hołdem dla artysty – jednego z największych, jakie miało polskie kino w całej swej historii.

 
 

Epickie kino litewskie po remasteringu

2016/08/29

 Każdy kraj ma swoje ukochane kino historyczne, pojawiające sie regularnie w telewizji i mające rzesze wiernych fanów. Dla nas do tego kanonu zaliczają się "Krzyżacy" czy "Pan Wołodyjowski", na Litwie jednym z takich filmów jest "Herkus Mantas", epicki dramat kostiumowy, opowiadający historię najbardziej znanego wodza Prusów, walczących z Zakonem Krzyżackim. Ta ponad dwugodzinna epopeja przenosi nas w czasy średniowiecznych bitew, bohaterskich czynów i prawdziwej przyjaźni. Film, nakręcony w 1972 roku, odniósł niezwykly sukces na okupowanej przez Sowietów Litwie, a sam Herkus i jego heroiczna walka z Zakonem Krzyżackim, stał się symbolem walki z komunistycznym reżimem.

Dla Lithuanian Film Center wykonaliśmy remastering, korekcję barwną oraz mastery tego niezwykłego filmu. Dziękujemy za zaufanie!

 
 

Projekt "My Aunt in Sarajevo" zakończony!

2016/08/22

  Z reżyserem Goranem Kapetanovićem spotkaliśmy się już drugi raz, tym razem przy okazji pracy nad jego pełnometrażowym projektem - "My aunt in Sarajevo". W filmie porusza znany już z ze swojej poprzedniej produkcji ("Refugee 547") temat bałkańskich uchodźców, którzy dostali szansę na drugie życie w Szwecji. Historia Zlatana, który od lat nie ma kontaktu z ojczyzną, komplikuje się w momencie w którym jego córka zaskakuje go wspólną wycieczką do Sarajewa. Wyjazd który ma pomóc odkryć jej bośniackie korzenie, okazuje się być przełomowy nie tylko dla niej, ale również dla glownego bohatera, który odciął się od swojej przeszłości. Film odniósł wiele festiwalowych sukcesów i niedawno pojawił się w kinach.

Produkcją opiekowaliśmy się już od pierwszego klapsa - nasz specjalista DIT już na planie wykonywał wstępna korekcję oraz zajmował się zgrywaniem danych i synchronizacją dźwięku. Oprócz tego koordynowaliśmy tłumaczenia materiałów do montażu. Po okresie montażowym wykonaliśmy conforming, korekcje barwną w ACES, grain management, online, mastering oraz głęboką archiwizację.

Dziekujemy za zaufanie!

 
 

"Na srebrnym globie" ponownie w NYC!

2016/08/08

 Nowojorska re-premiera zrekonstruowanego przez Fixafilm "Na srebrnym globie", która odbyła się w lutym tego roku dzięki Film Society of Lincoln Center, nie przeszła bez echa! Olbrzymia ilość fanów na zimowym pokazie, kolejki do kas, szum w mediach - to wszystko doprowadziło do włączenia "Na srebrnym globie" do repertuaru kina w zeszłym tygodniu. Cieszy nas to również dlatego, że nie jest to lekki film który można obejrzeć pomiędzy zakupami a siłownią - wprost przeciwnie, wymaga skupienia, refleksji i czasu - czyli w pewnym sensie "towarów luksusowych" w dzisiejszym świecie.

Cykl pokazów dobiega własnie końca, pojawiły się wspaniałe recenzje w wielu prestiżowych magazynach, bilety na seanse były wyprzedane z wielodniowym wyprzedzeniem. Widzowie wychodzili z kin zachwyceni i oszołomieni światem wykreowanym przez Żuławskiego.

To własnie takie wiadomości dodają nam sił podczas tygodni spędzonych na doprowadzaniu obrazu do perfekcji!

Kilka recenzji:  

http://www.nytimes.com/2016/07/29/movies/on-the-silver-globe-review.html

http://www.newyorker.com/goings-on-about-town/movies/on-the-silver-globe

http://www.rogerebert.com/reviews/on-the-silver-globe-2016

http://www.screenslate.com/features/56

http://www.bkmag.com/2016/07/27/nyc-repertory-cinema-picks-july-27-august-2/?singlepage=1

https://mubi.com/notebook/posts/power-and-resistance-andrzej-zulawski-s-on-the-silver-globe

http://newyork.carpediem.cd/events/565583-on-the-silver-globe-by-andrzej-zulawski-at-elinor-bunin-munroe-film-center/

 
 

9. edycja Nagród PISF w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii"

2016/07/11

 Z dumą informujemy, że zostaliśmy nominowani do 9. edycji Nagród PISF w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii" za "Rekonstrukcję cyfrową filmu Dzieje Grzechu w reż. Waleriana Borowczyka". Jest to już nasza czwarta nominacja w tej kategorii!


Dziękujemy Kapitule za to wspaniałe wyróżnienie! 

 
 

FIAF 2016

2016/07/05

Tegoroczny 72. kongres FIAF (Międzynarodowej Feredacji Archiwów Filmowych) odbył się w Bolonii w dniach 23-28 czerwca. Tematem przewodnim było zagadnienie rekonstrukcji cyfrowej, wieczystej archiwizacji oraz powiązanych tematów.

Po raz drugi w swojej historii FIAF został powiązany z festiwalem filmów archiwalnych Il Cinema Ritrovato - mieliśmy więc wspaniałą okazję nie tylko do dyskusji na interesujące nas jako firmę rekonstrukcyjną tematy, ale również do obejrzenia dzieł filmowych z całego świata.

Nie bez dumy możemy wspomnieć o tym, że w programie festiwalu znalazły się dwie pozycje zrekonstruowane przez Fixafilm! Uroczystą premierę miał meksykański film "El puño de hierro" z 1927 roku, którego rekonstrukcja została wykonana na zlecenie Filmoteca de la UNAM. Dodatkowo w sekcji dziecięcej zostały zaprezentowane krótkometrażowe filmy animowane, wykonane techniką poklatkową przez studio SE-MA-FOR w latach 50tych i 60tych.

Ale nie samymi premierami żyliśmy przez tydzień spędzony w Bolonii - występowaliśmy również w roli wystawców i to już po raz drugi! Tradycyjnie już nawiązaliśmy wiele interesujących kontaktów, które jak mamy nadzieję, zaowocują kolejnymi pokazami podczas przyszłorocznej edycji FIAF.

Jeszcze raz chcielibyśmy podziękować naszym gospodarzom za gościnność i profesjonalne podejście. Uczestniczenie w konferencji było prawdziwą przyjemnością.

 
 

Kolaudacja wewnętrzna filmu "Danton" w reż. Andrzeja Wajdy

2016/06/17

Rekonstrukcja "Dantona", polsko-francuskiej koprodukcji w reżyserii Andrzeja Wajdy, była wspaniałym powodem do odwiedzin twórców w Fixafilm. Zawitał u nas Andrzej Wajda z żoną Krystyną Zachwatowicz oraz Igor Luther, operator znany ze swojej współpracy z Volkerem Schlöndorffem ("Blaszany bębenek", "Coup de grace", "Circle of deceit).

"Danton" to film kostiumowy dziejący się w czasach Wielkiej Rewolucji Francuskiej, opowiadający o ostatnich chwilach życia głównego bohatera, oskarżonego o zdradę i ostatecznie ściętego. W rolach głównych wystąpił Gerard Depardieu oraz Wojciech Pszoniak.

 
 

"Scrubbers" - remastering

2016/05/06

Firma Watch Works ltd kolejny raz zaprosiła nas do współpracy - poprzednio wykonaliśmy wspólnie remastering 3 filmów z sekcji Jonathan Demme Presents: Made in Texas", które oficjalnie otworzyły amerykański festiwal SXSW 2015.

Tym razem zostaliśmy poproszeni o wykonanie remasteringu pełnometrażowego filmu "Scrubbers", wyprodukowanego w 1982 roku. Opowiada on historię brytyjskiego zakładu poprawczego i jego rezydentek, często pozbawianych praw rodzicielskich, nadużywających narkotyków czy alkoholu. Film poruszył również, często pomijany, problem przemocy wśród młodych dziewcząt.

Zakres prac obejmował cyfrowe czyszczenie, stabilizację, zarządzanie ziarnem oraz korekcję barwną materiału w możliwie jak najkrótszym okresie czasu. Remastering został wykonany dzięki programowi BFI UHF, mającemu za zadanie ułatwianie dostępu do legalnej kultury obywatelom Wielkiej Brytanii.

 
 

Nowojorska premiera filmu"The Loner"

2016/04/21

W zeszły piątek, podczas otwarcia Tribeca Film Festival 2016, odbyła się premiera filmu "The Loner", do którego mieliśmy przyjemność wykonać postprodukcję. Obraz ten to wstrząsająca historia Behrouza, irańskiego gangstera, który mimo przeciwności losu próbuje rozpocząć nowy rozdział w swoim życiu - niestety bezskutecznie. Dopadająca go mafijna przeszłość, połączona ze wspomnieniami dzieciństwa, które spędził walcząc w oddziałach dzieci-żołnierzy, uzależnienie od opium - wszystko to zostało sowicie okraszone pościgami, akcją i hipnotyzującymi obrazami nocnego Los Angeles, których nie powstydziłby się sam David Lynch.

Debiutujący reżyser, Daniel Grove wraz z operatorem (Steven Capitano Calitri) spędzili u nas kilka grudniowych tygodni, szlifując korekcję oraz liczne efekty specjalne. Długie debaty dotyczące neonowych kolorów, narkotycznych "wizji" głównego bohatera czy też wojennych retrospekcji, wypełniały nam całe dnie. Efektem tej współpracy jest film o niezwykle oryginalnej warstwie wizualnej i dźwiękowej, który zdobył uznanie po premierze w Nowym Jorku i już w tym momencie cieszy się licznym gronem fanów. Recenzje zachwyconych krytyków, porównywających Daniela Grova do Quentina Tarantino, sprawiły że czujemy jeszcze większą satysfakcję z powodu uczesnictwa w tym projekcie. Dziękujemy!
 

 
 

Archiwalne animacje SE-MA-FORa otrzymały drugie życie

2016/04/19

Kilka miesięcy temu otrzymaliśmy wspaniałą informację - wygraliśmy przetarg na remastering 8 krótkometrażowych animacji wykonanych techniką poklatkową przez studio SE-MA-FOR w latach 60tych i 70tych. Były to zarówno animacje kukiełkowe, bywało że łączone ze zwykłym filmem, jak i eksperymentalne - wydzierane czy też wydrapywane. Jako że Fixafilm bardzo ceni filmy animowane - praca nad tym materiałem była prawdziwą przyjemnością!

Właścielem praw do tej kolekcji jest Filmoteka Narodowa, dla której wykonaliśmy już kiedyś remastering 5 przedwojennych filmów Nitro.

Animacje zostały poddane starannemu cyfrowemu oczyszczeniu oraz korekcji barwnej, odświeżeniu poddany został również dźwięk, w tym także przepiękna muzyka towarzysząca obrazowi.  

 
 

Yarden

2016/03/22

  Przy okazji 39. Festiwalu Filmowego w Göteborgu wspominaliśmy o "Yarden" w reżyserii Månsa Månssona. Chcielibyśmy podzielić się czymś więcej, niż tylko informacją o zdobyciu przez producentkę, Emmę Åkesdotter Ronge, statuetki Lorens Award (najlepszy kreatywny producent).

Film powstał na kanwie powieści o tym samym tytule, napisanej przez Kristiana Lundberga w 2009 roku. Opowiada ona historię poety, który zwolniony z gazety za napisanie pozytywnej recenzji swojej własnej ksiązki, jest zmuszony do podjęcia pracy w lokalnej stoczni. Jest to studium ludzkiej samotności i bezradności, doprawione surowymi opisami wykorzystywania mniejszości narodowych we współczesnej Szwecji.

Był to kolejny, po "Stranded in Canton", projekt przy którym współpracowaliśmy z Månsem. Dziękujemy za zaufanie i czekamy na ponowne odwiedziny!

Dla produkcji wykonaliśmy korekcję barwną, VFX, DIT, grain management , mastering oraz archiwizację - wszystko w przestrzeni barwnej ACES.

 
 

Remastering szwedzkich musicali - zakończony!

2016/03/20

 Mieliśmy przyjemność współpracować ze szwedzką firmą Shoot&Post nad remasteringiem dwóch musicali - "Stinsen brinner" oraz "Grisen i säcken". Obydwa tytuły powstały na przełomie lat 90' i momentalnie zostały określone mianem kultowych komedii! Zostaliśmy zaproszeni do współpracy ze względu na nasze doświadczenie w remasteringu wymagających materiałów wideo - zarówno pod względem czystości materiałów wyjściowych, podwyższania definicji - jak i korekcji barwnej. Rezultat jest doskonały, musicale otrzymały nowe życie - spisaliśmy się na medal!

Dla naszych klientów wykonaliśmy remastering (czyszczenie, zarządzanie ziarnem, usunięcie migotania), korekcję barwną, upscaling oraz mastery. 
Dziękujemy za zaufanie! 

 
 

Kolejny film w reżyserii Juliusza Machulskiego zrekonstruowany

2016/03/14

 Kolejny film w reżyserii Juliusza Machulskiego zrekonstruowany

Zakończyliśmy pracę nad rekonstrukcją filmu "V.I.P." w reżyserii kultowego Juliusza Machulskiego. Jak sam reżyser wspominał - chciał dla odmiany po gatunku komediowym, nakręcić film sensacyjny. Było to już nasze drugie, po "Kingsajzie", spotkanie z jego twórczością, nadzorowane przez Janusza Gauera, oryginalnego autora zdjęć. Co niestandardowe dla polskiego kina z tego okresu - cała scenografia i kostiumy są utrzymane w jednej palecie barw, współgrającej z jesiennymi plenerami Mazur i Warszawy.

W ramach naszych usług wykonaliśmy rekonstrukcję obrazu w rozdzielczości 2,5K, korekcję barwną oraz mastery.

Dziękujemy za zaufanie! 

 
 

Remastering filmów przyrodniczych Włodzimierza Puchalskiego

2016/03/11

 Włodzimierz Puchalski (ur. 6 marca 1909 roku, zm. 19 stycznia 1979 roku) był jednym z pierwszych polskich filmowców-przyrodników, jest również autorem stwierdzenia "bezkrwawe łowy", odnoszącego się do fotografowania natury. Był autorem pierwszej w Polsce wystawy zdjęć przyrodniczych. Większość jego filmów jest wykonanych w technicze czarno-białej, między innymi ze względu na jego daltonizm. Jego największą miłością były ptaki, które były najczęstszym tematem jego dzieł.
 
Mieliśmy przyjemność wykonać remastering 4 jego filmów, w tym unikatowego kolorowego "Łabędziego jeziora".   
 

 
 

Repremiera "Na Srebrnym Globie" w Lincoln Center, NY

2016/02/24

 Spotkanie z dorobkiem Andrzeja Żuławskiego w Lincoln Center możemy uznać za zakończone... Spędziliśmy sześć i pół godziny z jego nieziemskimi, frenetycznymi i gwałtownymi filmami. Poznaliśmy wielu wiernych fanów, którzy przylecieli z drugiego końca USA, tylko po to, żeby doświadczyć jego twórczości na wielkim ekranie, w jakości i splendorze na jaki zasługiwała. Było dużo wzruszeń i łez, wspomnień, anegdot z planów zdjęciowych - ale też śmiechu!

Nic z tego nie mogłoby się udać, gdyby nie pomoc Daniela Birda, który zorganizował to wspaniałe wydarzenie, Andrzeja Jaroszewicza który służył bezcennymi radami podczas rekonstrukcji obrazu oraz Andrzeja Korzyńskiego, który opiekował się filmami od strony dźwiękowej.

I tylko jednej rzeczy żałujemy - że reżyser nie mógł być tutaj z nami... Na szczęście udało nam się zaprezentować finalną wersję "Na srebrnym globie" dwa tygodnie temu na domowym pokazie - Andrzej Żuławski był zachwycony efektem i tym, że wreszcie jego najbardziej oryginalne i epickie dzieło wygląda i brzmi tak, jak to sobie 40 lat temu wymarzył.

Jeszcze raz dziękujemy za niesamowitą przygodę, jaką była rekonstrukcja "Na Srebrnym Globie".

 
 

39. Festiwal Filmowy w Göteborgu

2016/01/18

 39. Festiwal Filmowy w Göteborgu to dla Fixafilm szczególne wydarzenie - w tym roku zaprezentowanych zostanie aż 6 filmów przy których pracowaliśmy!

W konkursie głównym o statuetkę powalczy "Yarden" (reż. Måns Månsson), dla którego wykonaliśmy korekcję barwną, VFX, DIT, grain management i mastering oraz "Granny dancing on the table" (reż. Hanna Sköld), w którym zajęliśmy się nadzorem postprodukcji oraz masteringiem. W sekcji SVENSKA PREMIÄRER pojawi się "My Aunt in Sarajevo" (reż. Goran Kapetanović), dla którego wykonaliśmy korekcję barwną, VFX, DIT, grain management oraz mastering.

Oprócz tego w sekcji SVENSKA KORTFILMSPREMIÄRER zaprezentowany będzie krótkometrażowy debiut "Refugee 532" (reż. Goran Kapetanović), w którym zajęliśmy się korekcją barwną, VFX, DIT, grain managementem oraz masteringem.

W sekcji dokumentalnej będzie moźna zapoznać się z filmem "Taikon" (reż. Lawen Mohtadi, Gellert Tamas), dla którego poza korekcją barwną i masteringiem wykonaliśmy również rekonstrukcję fragmentów archiwalnych oraz grain management .

W retrospektywie 2015 będziemy mogli jeszcze raz spotkać się z zeszłorocznym laureatem festiwalu, czyli "Underdog" (reż. Ronnie Sandahl). 

Dziękujemy za zaufanie!

 
 

Taikon

2016/01/13

Dokument opowiadający o życiu romskiej pisarki i aktywistki Katriny Taikon. Film opowiada historię pierwszej działaczki na rzecz pozbawionych praw obywatelskich Romów w Szwecji, pokazuje również w jaki sposób Katrina stała się inspiracją dla całej generacji dzieci, wychowanych na książkach mówiących o życiu romskiej dziewczynki - Katitzi.

Wykonaliśmy korekcję barwną, rekonstrukcję ujęć archiwalnych oraz mastery.

 
 

Zakończyliśmy remastering filmu "Jausmai" z 1968 roku.

2015/08/18

 Prace nad remasteringiem litewskiego filmu fabularnego pt. "Jausmai", wyreżyserowanego przez duet Algirdas Dausa i Almantas Grikevicius w 1968, zostały zakończone. Jest to nasza druga rekonstrukcja wykonana na zlecenie Litewskiego Centrum Filmowego a nadzorowane przez Vidasa Grigoraitisa, głównego specjalisty w Departamencie Promocji, Informacji i Dziedzictwa Narodowego. 

Dla Lithuanian Film Centre wykonaliśmy remastering obrazu oraz korekcję barwną. Dziękujemy za zaufanie i czekamy na kolejne filmowe spotkania z litewskim kinem.

 
 

8. edycja Nagród PISF w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii"

2015/07/15

 Z dumą informujemy, że zostaliśmy nominowani do 8. edycji Nagród PISF w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii" za "Cyfryzację klasyków dokumentu". Jest to już nasza trzecia nominacja w tej kategorii, pierwsza wspólnie z Filmoteką Narodową oraz Dubb Film Studio.

Dziękujemy Kapitule za to wspaniałe wyróżnienie!  

 
 

„Breathe” ma szansę na nominację do Oscara!

2015/07/13

„Breathe” to krótkometrażowy film o Powstaniu Warszawskim produkcji polsko-marokańskiej. Własnie został wyselekcjonowany przez prestiżowy festiwal Rhode Island i ma ogromna szanse otrzymania nominacji do Oscara 2016.

Dla Twórców wykonaliśmy korekcję barwną oraz mastery. Dziękujemy za zaufanie! 

Więcej o filmie: http://warszawawpigulce.pl/polsko-marokanski-film-o-powstaniu-warszawskim-ma-szanse-na-nominacje-do-oskara/

 
 

Remastering litewskiego filmu "Gražuolė" został zakończony!

2015/05/28

 Zakończyliśmy prace nad remasterigiem litewskiego filmu "Gražuolė" wyrezyserowanego przez  Arunasa Zebriunasa w 1969 roku. Odświeżenie obrazu zostało wykonane na zlecenie Litewskiego Centrum Filmowego a nadzorowane przez Vidasa Grigoraitisa, głównego specjalisty w Departamencie Promocji, Informacji i Dziedzictwa Narodowego.

Dla Lithuanian Film Centre wykonaliśmy remastering obrazu oraz korekcję barwną. Dziękujemy za zaufanie i liczymy na dalszą, owocną współpracę!

 
 

Projekt "Centaur" zakończony

2015/05/19

Zakończyliśmy postprodukcję projektu fabularnego "Centaur" w reżyserii Aleksandry Niemczyk. Film opowiada o  niecodziennym, trudnym obliczu miłości. Vlado, sparaliżowany polio, nie chce być dłużej ciężarem dla młodej zony. Alma szuka pomocy dla ukochanego męża w alternatywnych metodach leczenia.

Dla twórców wykonalismy conforming, korekcję barwną, mastery oraz online. 

 

 
 

FIAF 2015 - Sydney i Canberra

2015/04/26

71. konferencja FIAF odbyła się w dniach 12-18 kwietnia 2015 w Sydney oraz Canberrze. Poruszała głównie problem praw autorskich w odniesieniu do archiwów filmowych oraz archiwaliów.

W tym roku delegaci Fixafilm uczestniczyli w konferencji nie tylko jako uczestnicy ale również jako wystawcy! Do ekipy z Polski dołączył również nasz przedstawiciel na Azję i region Pacyfiku - Peter Richards. Podczas konferencji udało się nawiązać wiele interesujących znajomości, promować polski model rekonstrukcji oraz zdobyć uwagę wielu filmotek z całego świata.

Dziekujemy szefowi National Film and Sound Archive of Australia - Michaelowi Loebensteinowi - za zaufanie, jakim nas obdarzył! 

 
 

Akademia oficjalnie wdraża system ACES 1.0!

2015/04/23

 Po wielu latach pracy, testów i zbierania doświadczeń filmowców i techników Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej ogłosiła oficjalne zakończenie prac nad systemem ACES, czyli niezależnym od urządzenia systemem kodowania koloru.

Ideą stojącą za ACES jest utrzymanie spójności kolorystycznej filmów od momentu zarejestrowania materiału, przez proces montażu, efektów specjalnych, korekcji barwnej aż do wytworzenia finalnych masterów, archiwizacji czy też ewentualnego remasteringu w przyszłosci.

Akademia zaprezentowała oficjalny workflow oraz samą ideę pracy w nowym systemie podczas tegorocznego NAB w Las Vegas.
Fixafilm jest europejskim oraz polskim pionierem pracy w ACES - nasz pierwszy projekt fabularny w całości wykonany w tym systemie ("Małe stłuczki") został ukończony pod koniec 2013 roku. Od tamtej pory wykorzystaliśmy ACES w 5 projektach fabularnych ("Kebab i Horoskop", "Underdog", "Refugee 532", "Yarden", "The Purple Onion") oraz wielu reklamach i etiudach.

Przeprowadzaliśmy również indywidualne warsztaty z workflow ACES podczas festiwalu Camerimage 2013. 

Więcej na ten temat: Academy Launches ACES Color Management System

 
 

Fixafilm w Texasie!

2015/03/29

 W dniach 13-22.03.2015 w Austin odbył sie jeden z największych festiwali muzyczno-filmowo-interaktywnych na świecie - SXSW. Mieliśmy zaszczyt zrekonstruować 3 filmy z sekcji "Jonathan Demme Presents: Made in Texas", które oficjalnie otworzyły festiwal.

Johathan Demme ("Silence of the Lambs", "Philadelphia", "Manchurian Candidate") oraz Richard Linklater ("Boyhood", "A Scanner Darkly", "Dazed and Confused", "School of Rock") uświetnili swoimi wystąpieniami pokaz premierowy, na którym filmy te zostały zaprezentowane po raz pierwszy od 30 lat. Ekipa Fixafilm, reprezentowana przez Gosię Grzyb, Łukasza Cerankę oraz Wojtka Janio, została skomplementowana za prace nad rekonstrukcją zarówno przez Demme jak i Linklatera, oraz owację od zachwyconych rekonstrukcją twórców oraz zgromadzonej widowni. 

 
 

38. Festiwal Filmowy w Goteborgu

2015/02/16

38. Festiwal Filmowy w Goteborgu dobiegł końca - ta edycja była dla nas wyjątkowo ważna, gdyż nagrodę za najlepszy szwedzki film krótkometrażowy otrzymał film w reżyserii Johna Skooga "Reduit". Oprócz tego na festiwalu pojawiło się wiele postprodukowanych przez nas filmów - "Małe stłuczki", "Underdog", "Stranded in Canton" oraz "Kebab & Horoskop". 

 
 

100 BAFTA Moments: EE British Academy Film Awards

2015/02/05

 BAFTA Archive and Heritage we współpracy z naszym brytyjskim partnerem Watchmaker Films poddało procesowi digitalizacji ponad 100 godzin nagrań z ceremonii wręczania nagród BAFTA z ostatnich 40 lat. Spośród tej gigantycznej ilości materiału video, zespół archiwistów i historyków filmowych wybrał kilkanaście najbardziej znaczących dla światowego kina fragmentów, które są prezentowane w ramach projektu "100 BAFTA Moments".

Jesteśmy jedyną polską firmą, która została zaproszona do współpracy przy tym projekcie. Dla BAFTA wykonaliśmy szczegółowy cyfrowy remastering materiałów wideo pochodzących ze źródeł VHS oraz Betacam. Oprócz tego materiał poddany został korekcji barwnej oraz powiększony do rozdzielczości HD.

Fragmenty ceremonii pokazują chwile odbierania nagród przez znakomitych aktorów takich jak Jack Nicholson, Audrey Hepburn, Sean Connery, Kate Winslet, Juliette Binoche, Jodie Foster, Emma Thompson, Alan Rickman, Sir Anthony Hopkins i wielu innych.

Filmy można obejrzeć pod tym linkiem na oficjalnym kanale BAFTY.

Więcej o projekcie "100 Moments" - kliknij.

 
 

"Obiekt" nagrodzony na Festiwalu Filmowym Sundance!

2015/02/02

Słynny międzynarodowy Festiwal Filmowy Sundance dobiegł końca. Jest nam bardzo miło poinformować, iż film dokumentalny "Obiekt" doktoranki Szkoły Filmowej w Łodzi, Pauliny Skibińskiej, został nagrodzony za "wizualna poezję".

W uzasadnieniu Nagrody Specjalnej jury podkreśliło także "niezwykłą umiejętność opowiedzenia historii za pomocą zdjęć, ukazujących piękno, ciemność i niepewność w nietradycyjny sposób".

Gratulujemy!

Do naszych zadań należało m.in. wykonanie masterów DCP. 

 
 

Stranded in Canton

2015/01/07

 Współpraca z Månsem Månssonem, reżyserem projektu "The Yard" (w postprodukcji) jest bardzo owocna - na tyle, aby powierzył nam również postprodukcję swojego projektu dokumentalnego. Dla Måns Månssona wykonaliśmy korekcję barwną, grain management, online oraz mastery wyjściowe - DCP, BD, DVD.


Ten pełnometrażowy dokument tak został opisany przez twórców:

"This film represents the hybrid genre of documentary film by combining the fictional main character and the real community, where the action unfolds without a scripted dialogue. The storyline evolves around a wannabe entrepreneur from Congo, who has taken the opportunity to go to China for making a deal hoping for large gains. The frustrations and challenges that he faces, broken agreements, responsibility for his family back home, and the growing debt build up a tension for his struggle to succeed. This film presents a new angle on the emerging relations brought on by globalization. Drawing an analogy with the Scandinavian East India traders in Canton centuries before, this film questions the shifts in the worldwide business landscape and their outcomes for the developing countries. " 

 
 

Repremiera "Medium"

2014/11/04

Andrzej Łucjanek w "Pytaniu na śniadanie" opowiada o rekonstrukcji cyfrowej filmu "Medium" w reż. Jacka Koprowicza, nawiązując do uroczystej repremiery która odbyła się wczoraj w Kinie Kultura. Pokaz uświetnili twórcy - w tym również operator Wit Dąbal, który wraz z Jerzym Zielińskim, był odpowiedzialny za wizualną stronę filmu. W tym znakomitym horrorze okultystycznym zagrała również plejada gwiazd - Władysław Kowalski, Michał Bajor, Grażyna Szapołowska, Jerzy Stuhr oraz Jerzy Zelnik.

http://pytanienasniadanie.tvp.pl/17502935/medium-klasyka-polskiego-horroru

Dodatkowo podczas festiwalu Camerimage 2014 (w dniu 18.11.2014) odbędą się wykłady Masterclass poświecone stronie wizualnej "Medium", poprowadzone przez Jacka Koprowicza i Jerzego Zielińskiego. Zapraszamy! 

 
 

And the winner is... "Underdog"!

2014/10/20

 Nasz szwedzki projekt "Underdog" ("Svenskjävel")  wygrał w konkursie debiutantów podczas 50. edycji The Chicago International Film Festival! Motywacja jury: 

"The Gold Hugo goes to “Underdog” (Sweden), a modern take on class conflict that keeps its focus on its believable characters instead of highlighting the melodrama inherent in its narrative. When a young Swedish woman named Dino begins working for a successful Norwegian man named Steffen, the consistently genuine performances and Ronnie Sandahl’s mature handling of difficult themes allow the film to resonate. It is a film that both addresses specific cultural issues and yet feels simultaneously universal through its honesty." 

To nasz pierwszy pełnometrażowy szwedzki film, przy którym mieliśmy przyjemność pracować. Zapewniliśmy pełne zaplecze postprodukcyjne oraz rentalowe - począwszy od wynajmu kamery i osprzętu, obsługi na planie (za pomocą naszego autorskiego systemy DIT), przez synchronizację i przygotowanie plików do montażu aż po korekcję barwną, online, VFX, mastery wyjściowe oraz głęboką archiwizację. Jest to pierwszy szwedzki film w całości postprodukowany w rozdzielczości 4K oraz w przestrzeni ACES. Wszystko to w ścisłej współpracy z Cinenic Film, Hummelfilm oraz Anagram Production.

Dziękujemy i gratulujemy!

 
 

"Małe stłuczki" nominowane do Konkursu im. A. Munka!

2014/10/08

 Do tegorocznej edycji Konkursu im. A. Munka zostało zgłoszonych 14 pełnometrażowych fabularnych debiutów filmowych. Do nagrody w kategorii najlepsza reżyseria nominowano aż 19 debiutujących reżyserów (za reżyserię dwóch konkursowych filmów odpowiada więcej niż jeden twórca).

"Małe stłuczki" otrzymały nominację w dwóch kategoriach: "Najlepsza reżyseria" oraz "Najlepsze zdjęcia". 

Projekcje konkursowe w Kinie Szkoły Filmowej już od 16 października. Trzymamy kciuki!

www.filmschool.lodz.pl/news/431,dla-kogo-munk-zobacz-nominacje.html

 
 

Światowa premiera "Underdog" już dzisiaj!

2014/09/30

 Film "Underdog" ("Svenskjävel") w reżyserii Ronniego Sandahla to jeden z projektów, przy których zapewniliśmy pełne zaplecze postprodukcyjne oraz rentalowe - począwszy od wynajmu kamery i osprzętu, obsługi na planie (za pomocą naszego autorskiego systemy DIT), przez synchronizację i przygotowanie plików do montażu aż po korekcję barwną, online, VFX, mastery wyjściowe oraz głęboką archiwizację. Jest to pierwszy szwedzki film w całości postprodukowany w rozdzielczości 4K. Wszystko to w ścisłej współpracy z Cinenic Film, Anagram production i Hummelfilm.

"Underdog" to debiut reżyserski Ronniego, który do tej pory był znany w Szwecji ze swych powieści oraz scenariuszy. Film opowiada o problemach młodych, bezrobotnych Szwedów, zmuszonych do emigracji do Norwegii, próbujących zmierzyć się z otaczająca ich, nie do końca przyjazną, rzeczywistością.

Światowa premiera "Underdog" odbędzie się już dzisiaj, podczas 10tej edycji Zurich Film Festiwal. Film weźmie równierz udział w konkursie debiutantów podczas 50tego Chicago International Film Festival (9-23.10.2014).

 
 

"Sonda o mężczyznach" w Kijowie!

2014/09/24

Fixafilm to także produkcja filmowa! Nasz film dokumentalny pt. "Sonda o mężczyznach" w reżyserii Mateusza Głowackiego pojawi się w konkursie na 13. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Kijowie! Będzie to pierwszy pokaz tego filmu poza granicami Polski. Festiwal odbędzie się w dniach 27-30 września  2014.

Dalsze informacje: http://kidff.com/en/survey-about-men/

 
 

Otrzymaliśmy nagrodę PISFu za rekonstrukcję"Popiołów"

2014/09/17

Marzenia się spełniają - podczas tegorocznej gali Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej otrzymaliśmy nagrodę w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii" za rekonstrukcję filmu "Popioły" w reż. Andrzeja Wajdy. To najwyższe możliwe wyróżnienie w naszej branży, jesteśmy zaszczyceni i bardzo szczęśliwi. Chcielibyśmy podziękować również naszemu zespołowi, bez którego wygrana byłaby niemożliwa. 

 
 

Premiera "Małych stłuczek" już 5tego września!

2014/08/22

Oficjalna polska premiera naszego projektu fabularnego "Małe stłuczki" odbędzie się 5tego września.

Międzynarodowa premiera filmu odbyła się podczas Festiwalu Filmowego w Rotterdamie w sekcji Bright Future. Produkcja znalazła się również w programie East End Film Festival w Londynie, FEST – New Film New Directors Festival w Espinho, Taipei Film Festival, Festival International du Film de la Rochelle, Guanajuato International Film Festival w Meksyku oraz Giffoni Film Festival.

Małe stłuczki to film o przypadkowym spotkaniu ludzi, którzy z różnych powodów nie lubią wyznaczonych szlaków. Chcą szczęścia na własnych, a nie podyktowanych przez innych warunkach. Cenią sobie niezależność bardziej niż bezpieczeństwo i wygodę.

To także film o miłości, a raczej o tym co zrobić, aby się przed nią obronić, bo miłośc jest zachłanna, egoistyczna i nie prowadzi do niczego dobrego. Miłość przeczy niezależności a więc nie może być składnikiem szczęścia zaplanowanego przez bohaterów Małych Stłuczek. Przecież dookoła jest tyle innych miłych i przyjemnych rzeczy, którymi można się cieszyć... wtedy nie ma kłopotów, a wypadki to tylko małe stłuczki wywołujące śmiech.

Jednak nawet małe stłuczki, potrafią czasem popsuć i najlepsze plany.

 
 

39. Festiwal Filmowy w Gdyni

2014/07/18

 W tym roku odbędzie się 39. edycja Festiwalu Filmego w Gdyni. Na tegorocznym festiwalu zostaną zaprezenowane aż cztery filmy, przy których mieliśmy przyjemność pracować. Dwa z nich to tegoroczne debiuty, dla których wykonalismy mastering 4K w przestrzeni barwnej ACES:

- "Kebab & Horoscope" w reżyserii Grzegorza Jaroszuka - Konkurs Główny.
- "Małe stłuczki" w reżyserii Ireneusza Grzyba i Aleksandry Gowin - sekcja "Inne spojrzenie"

Oprócz tego pokazane zostaną dwie z naszych rekonstrukcji:

- "Kingsajz" w reżyserii Juliusza Machulskiego, sekcja "Czysta Klasyka"
- "U kresu drogi" w reżyserii Michała Waszyńskiego, sekcja "Skarby kina przedwojennego"

Zostaliśmy także nominowani do tegorocznej edycji Nagród PISF, w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii" za rekonstrukcję obrazu filmu "Popioły",w  reżyserii Andrzeja Wajdy. 

Do zobaczenia w Gdyni!

 
 

„Kebab & Horoscope” - światowa premiera w 4K!

2014/07/09

Światowa premiera filmu „Kebab & Horoscope” Grzegorza Jaroszuka w rozdzielczości 4K na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Karlowych Varach.

„Kebab & Horoscope” jest jedynym w całości ukończonym polskim filmem prezentowanym w sekcjach konkursowych tegorocznego festiwalu w Karlovych Varach. Tamtejsza publiczność będzie miała okazje jako pierwsza obejrzeć pełnometrażowy debiut fabularny Grzegorza Jaroszuka reżysera młodego pokolenia, którego krótkometrażowe „Opowieści z chłodni” były wielokrotnie nagradzane na międzynarodowych i krajowych festiwalach filmowych.

Nasze prace nad filmem zaczęły się już na planie - przygotowywaliśmy na bieżąco wstępną korekcję oraz pliki do montażu. Następnie wykonaliśmy korekcje barwną, online, grain management oraz mastery. Post-producja filmu została wykonana w 5K (natywnej rozdzielczości kamery Red Epic) oraz przestrzeni barwnej ACES.

Na ekrany polskich kin „Kebab & Horoscope” trafi jesienią tego roku.  

 
 

ARRI Archive Workshop 2014

2014/06/25

 Ekipa Fixafilm kolejny raz gościła na warsztatach ARRI Archive Workshop, odbywających się co roku w Monachium - tym razem przypadły na 2-3 czerwca 2014. Już po raz drugi członkowie zespołu prowadzili wykład, tym razem w składzie Łukasz Ceranka, Małgorzata Grzyb oraz Wojtek Janio.

Tegoroczna prezentacja dotyczyła procesu rekonstrukcji filmu Andrzeja Wajdy pt. "Popioły". Na przykładzie tego epickiego, trwającego 4 godziny dzieła, opowiadaliśmy o metodach łączenia materiałów różnej generacji (negatywów, duppozytywów, kopii dziennych etc), zarówno pod względem rekonstrukcyjnym jak i kolorystycznym.

Wykład okazał się być wielkim sukcesem - zwłaszcza prezentacja trailera filmu w oryginalnym formacie anamorficznym w rozdzielczości 4K.

Film "Popioły" został rekonstruowany na zlecenie Studia Filmowego Zebra w ramach projektu KinoRP. Wsparcia finansowego udzielił temu projektowi PKN Orlen oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej. 

 
 

FIAF 2014

2014/05/21

  Część zespołu Fixafilm odwiedziła 70-ty kongres FIAF, który odbył się w tym roku w Skopje. stolicy Republiki Macedonii. Temat tej jubileuszowej konferencji - "World War I – A Hundred Years On" - był niezwykle interesujący, uczestnicy zapoznawali się z unikatowymi, archiwalnymi materiałami dotyczącymi I Wojny Światowej. Tamtejsza Filmoteka przygotowała również wystawę zdjęć oraz wiele pokazów filmów dokumentalnych i fabularnych. 

 
 

Cyfryzacja klasyki dokumentów

2014/05/19

Współpracując z Wytwórnia Filmów Oświatowych wykonaliśmy remastering klasyki polskich filmów dokumentalnych. Opracowaniu cyfrowemu poddano dwanaście filmów autorstwa wybitnych polskich twórców współpracujących z Wytwórnią: Wojciecha Jerzego Hasa, Grzegorza Królikiewicza, Stanisława Kokesza, Piotra Szulkina, Romana Banacha, Wojciecha Wiszniewskiego, Bogdana Dziworskiego, Jacka Bławuta, Andrzeja Czarneckiego, Zbigniewa Rybczyńskiego, Krzysztofa Ptaka, Jacka Zygadły.

Do naszych zadań należało wykonanie remasteringu oraz korekcji barwnej, pod nadzorem Twórców.  

 
 

"Małe stłuczki" w rozdzielczości 4K oraz ACES!

2014/03/21

Jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych na świecie wykonaliśmy post-produkcję filmu fabularnego w przestrzeni ACES oraz w rozdzielczości 5K.

ACES to zmiennoprzecinkowy 16-sto bitowy system kodowania koloru o niesłychanie szerokim gamucie oraz wysokim zakresie dynamiki (ponad 25 przesłon) opracowany przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej (tę samą, która przyznaje Oscary).

Master DCP powstał w najwyższej rozdzielczości dla kina cyfrowego - 4K 12-bit.

W produkcję zaangażowaliśmy się w lecie zeszłego roku, zaczynając od obsługi planu - sprawdzenie poprawności technicznej materiału z kart, wstępna korekcja, kopie zapasowe, archiwizacja, konwersja plików do montażu. Następnie wykonaliśmy konforming, zarządzanie ziarnem (czyli zastąpienie szumu cyfrowego ziarnem filmowym), VFX i oczywiście korekcję barwną (wykonaną przez Gosię Grzyb) oraz wszelakie mastery. Oczywiście wszystko w rozdzielczości 5K na 16-sto bitowych plikach EXR!

 
 

Premiera "Popiołów"

2014/03/11

W czwartek 26-go lutego odbyła się kolaudacja zrekonstruowanej wersji filmu "Popioły" w reżyserii Andrzeja Wajdy. Projekt był niezwykle skomplikowany, ponieważ oryginalny negatyw został przemontowany i skrócony przez cenzurę, a wycięte fragmenty zniszczono. Ponadto w kilku miejscach, już na etapie pierwotnego montażu, użyto wykopiowań z kopii dziennych. Negatyw kamerowy prawdopodobnie uległ zniszczeniu na którymś etapie prac laboratoryjnych. Brakujące kilkadziesiąt minut zostało starannie uzupełnione duppozytywami.

Korekcja barwna, tej trwającej prawie cztery godziny epopei, odbyła się pod czujnym okiem znakomitego operatora i reżysera Andrzeja Kostenko. Kostenko nie tylko był operatorem kamery przy "Popiołach", ale również bliskim współpracownikiem i przyjacielem nieżyjącego już legendarnego operatora obrazu - Jerzego Lipmana ("Pokolenie", "Kanał", "Nóż w wodzie", "Gangsterzy i filantropi", "Pan Wołodyjowski"). Praca nad tak znakomitym i wysmakowanym wizualnie dziełem była prawdziwą przyjemnością dla naszej kolorystyki.

Wytężony, precyzyjny wysiłek naszego zespołu został doceniona przez samego Mistrza. Jesteśmy głęboko wdzięczni za zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni, mogąc kolejny raz zmierzyć się z rekonstrukcją filmu Andrzeja Wajdy. Dziękujemy!
 

 
 

Złoty Żuk dla "On suffocation"!

2014/01/22

Serdeczne gratulacje dla Jenifer Malmqvist i Ity Zbroniec-Zajt, które zostały nagrodzone Złotym Żukiem za film "On Suffocation". Nagroda ta przyznawana jest od 1964 roku przez Szwedzki Instytut Filmowy.

Ponieważ Svenska Filminstitutet nie uzasadnia swoich wyborów, pozwolimy sobie przytoczyć uzasadnienie jury Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Uppsali (gdzie "On Suffocation" zdobyło nagrodę za najlepszy szwedzki film krótkometrażowy):

"For cinematic art of absolute world class. This is intelligent. Through well chosen details a concentrated story is told, where both what we see and what we don’t see is of utmost importance. The director places the audience in a claustrofobic room and leaves us there exposed and incapable before the uncompromising narrative. A glance says more than a thousand words in a world where love is lethal."

 

 
 

Światowa premiera "Małych Stłuczek"!

2014/01/13

 “Małe stłuczki” w reżyserii Aleksandry Gowin i Ireneusza Grzyba znajdzie się w programie 43. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Rotterdamie. Będzie to światowa premiera tego filmu.

Debiut młodych twórców
“Małe stłuczki” to opowieść o przypadkowym spotkaniu ludzi, którzy chcą szczęścia na własnych, niepodyktowanych przez innych warunkach. W rolach głównych w filmie wystąpili Helena Sujecka, Agnieszka Pawełkiewicz i Szymon Czacki. Autorką zdjęć jest Ita Zbroniec-Zajt. Producentami debiutu Aleksandry Gowin i Ireneusza Grzyba są Agnieszka Dziedzic i Jakub Burakiewicz z Koi Studio. Film jest współfinansowany przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Urząd Miasta Łodzi.

Sekcja Bright Future
Film “Małe stłuczki” zostanie zaprezentowany w festiwalowej sekcji Bright Future, promującej nowe talenty, debiutantów i reżyserów drugiego filmu. Polski film razem z 21 premierami w tej sekcji będzie mógł ubiegać się o nagrodę FIPRESCI, przyznawaną w Rotterdamie od 1990 roku. 

 
 

"Kingsajz" zrekonstruowany!

2013/12/09

 W piątek odbyła się kolaudacja wewnętrzna rekonstrukcji filmu "Kingsajz". Swoją obecnością zaszczycił nas reżyser - Juliusz Machulski, oraz operator - Jerzy Łukaszewicz. Już niebawem odbędzie się oficjalna premiera, na której będziemy mogli podziwiać niesamowite wnętrza Szuflandii i jeszcze raz usłyszeć kultowe "Mydłem, dobijemy go mydłem!" w nowej, lepszej jakości.

 
 

Camerimage 2013 - podsumowanie

2013/12/06

 Minęły dwa tygodnie od zakończenia tegorocznego festiwalu Camerimage. Po wielu bezsennych nocach oraz pracowitym weekendzie udało nam się odpracować naszą nieobecność, wrócić do poprawnego strumienia czasowego i z rozrzewnieniem wspomnieć festiwal.

Gratulujemy wszystkim laureatom nagród, a w szczególności naszym rodakom: Łukaszowi Żalowi, Arkowi Tomiakowi oraz Zuzannie Pydzie.

Bardzo dziękujemy operatorom , którzy odwiedzili nasze stanowisko i z którymi odbywaliśmy długie i szalenie ciekawe rozmowy, a odwiedzili nas między innymi Sławomir Idziak, Artur Reinhart, Adam Bajerski, Piot Wojtowicz, Paul Özgur, Witold Sobociński, Michał Sobociński, Philip Bloom, Michał Dąbal, Łukasz Żal, Samuel Bayer, Piotr Kucia ze studentami katowickiej filmówki i oczywiście połowa ekipy UŚĆ oraz wielu innych operatorów, reżyserów i producentów.

Dziękujemy firmom Digital Vision, Dolby oraz MBS za dostarczenie sprzętu do naszego grading roomu który funkcjonował w trakcie festiwalu. Dziękujemy również firmie Samsung Polska oraz Sony Professional Europe za udostępnienie telewizorów UHDTV na których można było obejrzeć sygnał 4K "live" z kamery Sony F55 oraz nasze demo 4K.

 
 

Camerimage 2013

2013/11/14

Nie wszyscy wiedzą, iż podczas tegorocznego festiwalu Camerimage firma Fixafilm będzie jednym z wystawców!

Na naszym stoisku będziecie mogli zapoznać się z kamerą Sony F55, przetestować, tajemnicze i mało w Polsce znane, projektowane w USA, zaś produkowane w fabrykach LOMO w Petersburgu, obiektywy Illumina T1.3 oraz nowatorski system Fixonset - mobilne laboratorium cyfrowe.

Mamy też w tym roku specjalną niespodziankę dla operatorów – każdy kto otrzyma złoty bilet zostanie zaproszony na półgodzinną sesję korekcyjną z kolorystką Gosią Grzyb, w specjalnie w tym celu przygotowanym pokoju korekcyjnym, znajdującym się obok sali konferencyjnej.
Korekcja będzie odbywać się na referencyjnym 42-calowym monitorze Dolby oraz zestawie Nucoda FilmMaster. W czasie sesji będzie można dokonać korekcji dowolnego materiału, zarówno dostarczonego przez operatora jak i zarejestrowanego przez jedną z wystawianych na festiwalu kamer. Nasz pokój korekcyjny będzie przystosowany do pracy w ACES! 

 
 

Nasz zespół rośnie!

2013/11/06

  Do naszego zespołu dołączyła kolejna osoba - Specjalista IT/DI - Maciek Sankowski. Od dziś będzie zajmował sie DI, masteringiem oraz obsługą techniczną na planach zdjęciowych i w siedzibie firmy.

Witamy na pokładzie!

 
 

"Mydłem! Dobijejmy go mydłem!"

2013/10/23

 Już niebawem będziemy mogli cieszyć się Szuflandią w nowej jakości dźwięku i obrazu! Kultowa komedia "Kingsajz", w reż. Juliusza Machulskiego, właśnie trafiła do naszej firmy, gdzie zostanie poddana procesowi rekonstrukcji cyfrowej. Na wrotkę i za nim!

 
 

"Kebab i Horoskop" - początek projektu.

2013/10/17

Od kilku dni zajmujemy się naszym najnowszym projektem fabularnym - filmem wyprodukowanym przez MD4 - "Kebab i Horoskop", w reż. Grzegorza Jaroszuka, ze zdjęciami Jonha Magnusa Borge. Oprócz korekcji barwnej jesteśmy też odpowiedzialni za online, grain management oraz mastery, w tym DCP 4K. Oprócz tego zajmowaliśmy się archiwizacją i zarządzaniem materiałami z planu, transkodowaniem plików do montażu, wraz z wykonaniem wstępnej korekcji.

Na zaostrzenie apetytu - still; cały film pojawi sie w kinach w przyszłym roku. Obecność na seansach tej genialne absurdalnej a zarazem smutnej komedii - obowiązkowa! 

 
 

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2013

2013/09/14

Jesteśmy w Gdyni! Odebraliśmy naszą nominację do Nagród PISF, w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii".

 
 

Nowe osoby w naszym zespole

2013/09/04

Z początkiem września do naszego zespołu dołączyło dwóch nowych pracowników - Aneta Sobańska oraz Mateusz Malinowski. Będą cennym uzupełnieniem naszego działu rekonstrukcyjnego.

Witamy na pokładzie!

 
 

Fixafilm z usługą Fixonset na planie filmu „Field Study”

2013/08/06

Zakończyły się zdjęcia do brytyjskiego projektu "Field Study" w reżyserii Evy Weber, którego producentem wykonawczym jest Koi Studio. Film to opowieść o młodości, utracie niewinności i zawiedzionych nadziejach, osadzona w polskiej rzeczywistości lat ’90. Na planie wykorzystywany był nasz autorski system Fixonset, za pomocą którego już na miejscu wykonywaliśmy:

- backupy

- pre-grade

- kodowanie plików do montażu

- quality control

Fixonset w tym momencie jest wykorzystywany na planie naszego projektu fabularnego "Małe stłuczki" i będzie, wraz z poszerzoną paletą funkcji, dostępny dla naszych klientów od września. Zapraszamy na testy! 

 
 

Nowości w Fixafilm - rental!

2013/08/01

Z przyjemnością informujemy, iż do naszej oferty postprodukcyjnej oraz rekonstrukcyjnej dołączył nowy element - rental. Dwa dni temu, jeszcze ciepłe po swoim debiucie na planie szwedzkiego filmu "Svenskjävel" ("F***ing Swedes"), do naszej siedziby powróciły dwie nowości - kamera Sony PMW-F55 i Sony PMW-F5.

Kamery są już dostępne dla klientów, można je wypożyczyć razem z setem 7-miu obiektywów Zeiss Standard Speed T2.1 oraz kompletem akcesoriów. Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą, dostępną tutaj.

 
 

Nagrody PISF - jesteśmy nominowani!

2013/07/25

Z dumą informujemy, iż zostaliśmy nominowani do tegorocznej edycji
Nagród PISF, w kategorii "Rekonstrukcja cyfrowa dzieł polskiej kinematografii".
To dla nas wielkie wyróżnienie, zwłaszcza że nominacja dotyczy pierwszego roku naszej działalności. Uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się podczas 38. Gdynia - Festiwal Filmowy. 

 
 

Teledysk zespołu Plastic - "Dlatego"

2013/07/23

 Bardzo ciepły, letni klimat najnowszego teledysku zespołu Plastic stworzyła Vita Drygas.. Wspólnie wykonaliśmy wakacyjną korekcję barwną.

 
 

"Kiedy będę ptakiem" gotowe.

2013/07/11

Film dokumentalny pt. "Kiedy będę ptakiem", w reżyserii Moniki Pawluczuk, został sfinalizowany. Dla twórców, poza korekcją barwną oraz licznymi kopiami, wykonaliśmy również bardzo mocne odszumianie materiału oraz późniejsze doziarnienie, w celu wyrównania poziomów wizualnych obrazu. 

Film zdobył już pierwszą nagrodę - podczas 42. Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie - Nagrodę Klubu Kultury Filmowego.

Autorce gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

 
 

Kolaudacja "Polowania na muchy"

2013/07/04

W dniu dzisiejszym mieliśmy zaszczyt gościć w Fixafilm jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów - Andrzeja Wajdę. Mistrz dokonywał odbioru rekonstrukcji jednego ze swoich filmów - "Polowanie na muchy". Nadzór nad korekcją barwną sprawował Jerzy Łukaszewicz. 

 
 

"Magdalena" już gotowa.

2013/07/01

 Zakończyliśmy pracę nad debiutem fabularnym Mateusza Znanieckiego, za kamerą stanął Julian Kernbach. Dla młodych autorów wykonaliśmy korekcję barwną oraz kopię DCP 2K i blu-ray.

Film, opowiadający historię młodej absolwentki akademii muzycznej, można było zobaczyć na tegorocznym festiwalu Młodzi i Film w konkursie głównym. Niebawem zagości też w kinach studyjnych.

 

Więcej informacji o filmie - tutaj

 
 

ARRI Archive Workshop 2013 - "Digital Restoration Dilemmas"

2013/06/19

Nasza ekipa wróciła z warsztatów ARRI Archive Workshop 2013, które odbyły się w dniach 11-12 czerwca w Monachium. Jako jedyny partycypant z Polski Fixafilm miała szansę stanąć po drugiej stronie mównicy - Wojtek Janio i Łukasz Ceranka poprowadzili godzinny wykład pt. "Digital Restoration Dilemmas". Poruszyli wiele istotnych tematów - takich jak sposób odwzorowania ziarna filmowego na różnych skanerach, metody poprawnego kodowania filmów archiwalnych, wciąż nierozwiązany problem esencji oryginalnego looku filmu oraz kwestię udziału twórców w procesie rekonstrukcji.

Prezentacja udała się znakomicie, a samą informację przekazujemy z tygodniowym opóźnieniem, gdyż nasi specjaliści od razu wyruszyli do Oslo, gdzie na planie filmu fabularnego "Fucking Swedes" wdrażali nasz rewolucyjny system fixonset i doglądali pierwszych ujęć kręconych naszą nową kamerą Sony F55.

Ale o tym póżniej... :)

 
 

Teledysk zespołu Enchanted Hunters - "Twin"

2013/05/21

 Teledysk jest już gotowy, wykonaliśmy kawał dobrej roboty!

 
 

MD4

2013/05/21

Podpisaliśmy umowę z MD4, firmą odpowiedzialną za produkcję filmów „Baby Blues” oraz „W imię…”. Będziemy wspólnie pracować nad debiutem Grzegorza Jaroszuka „Kebab i horoskop”, począwszy od wstępnego DI, przez kolor korekcję i grain management a skończywszy na masterach. Film to historia dwóch drobnych oszustów – Kebaba i Horoskopa, którzy udając specjalistów od marketingu próbują uratować od bankructwa sklep z dywanami. Pierwsze klapsy są już za nami!

 
 

"Usłyszcie mój krzyk" w Tokio

2013/05/17

Nasz remaster filmu Macieja J. Drygasa "Usłyszcie mój krzyk" będzie pokazywany 31 maja w Tokio w ramach EU Film Days.

Japońska widownia będzie mogła obejrzeć również film "Cudze listy" tego samego reżysera, który specjalnie na ten pokaz upscalowaliśmy bardzo wyrafinowanymi metodami do HD.

Współpracując z wybitnym tłumaczem na język japoński, profesorem Koichi Kuyama (autorem m.in. przekładu "Pana Tadeusza") przygotowaliśmy japońskie wersje obydwu filmów.

Oficjalna strona festiwalu: http://www.eufilmdays.jp/en/film/cudze-listy

 
 

Już tylko jeden dzień zdjęciowy!

2013/05/07

Do zakończenia „Stwora” pozostał tylko jeden dzień zdjęciowy. Materiały wyglądają świetnie, obecnie film znajduje się w montażu. 

 
 

Abu Haraz

2013/05/06

Wykonaliśmy kolor korekcję oraz zaawansowana postprodukcję najnowszego filmu dokumentalisty Macieja Drygasa - "Abu Haraz". Materiały były rejestrowane na przestrzeni kilku lat, z użyciem różnych kamer. Do naszych zadań nalezał upscaling materiałów PALowskich, zdjęcie przeplotu, odszumienie, grain management oraz online. Wykonaliśmy również mastery HD oraz DCP.

Film będzie można obejrzeć już wkrótce w ramach festiwalu Planete+ Doc.
http://planetedocff.pl/index.php?page=konkursy&i=113 

 
 

Teledysk zespołu Rebeka - "Fail"

2013/05/06

We współpracy z Zuza Krajewska i Jankiem Holoubkiem wykonaliśmy korekcję barwna teledysku dla zespołu Rebeka.

 
 

FIAF 2013

2013/04/26

 Przedstawiciele Fixafilm odwiedzili 69-ty kongres FIAF (Międzynarodowa Federacja Archiwów Filmowych), który w tym roku odbył się w Barcelonie. Temat przewodni tegorocznego kongresu to „Multiversions” czyli zjawisko funkcjonowania różnych wersji filmów pozostających w zbiorach filmotek z całego świata. Uczestniczyliśmy w interesujących sympozjach, pokazach oraz wystawach, zawieraliśmy nowe znajomości oraz promowaliśmy rodzimą rekonstrukcję cyfrową.  

 
 

"Alberi" w MoMA (NY)

2013/03/29

Alberi to film oparty na pradawnym rytuale z rejonu Basilicata, skupiony na postaci Romito, drzewopodobnej istoty.

Dla tej niemiecko-włoskiej koprodukcji wykonaliśmy zaawansowany grain i noise management, po który twórcy przyjechali aż z Berlina.

Film można oglądać w muzeum MoMA w Nowym Jorku.
Więcej o wystawie i filmie:

http://momaps1.org/exhibitions/view/373 

 
 

"Wirtualna wojna" laureatem Orła 2013

2013/03/05

Najnowszy film dokumentalny w reżyserii Jacka Bławuta otrzymał tytuł Najlepszego Filmu Dokumentalnego podczas wręczania Polskich Nagród Filmowych 2013. Mieliśmy przyjemność pracować przy pełnej postprodukcji nagrodzonego filmu. Gratulujemy! 

 
 

"Jutro premiera" już po rekonstrukcji

2013/02/11

Ta wspaniała polska komedia miała swoją prepremierę jedenastego lutego w kinie "Kultura". Na specjalnej projekcji zaprezentowana została wersja po cyfrowej rekonstrukcji, za która byliśmy w pełni odpowiedzialni. 

 
 

Cykl remasterów dla WFO

2013/01/29

Po kilku miesiącach wytężonej pracy prezentujemy cykl remasterów wykonany dla WFO. Cyfrowej rewitalizacji obrazu oraz dźwięku doczekało się wiele doskonałych filmów dokumentalnych z lat 1950-1980, takich jak "Fan", "Hamadria", "Europa II", "Kostka cukru", "Sztygar na zagrodzie" i wiele innych.

Łącznie wykonaliśmy remastering 27 tytułów, o sumarycznej długości przekraczającej 500 minut. Nadzór artystyczny sprawowało wielu znakomitych twórców, takich jak Andrzej Papuziński, Stanisław Śliskowski, Bogdan Dziworski, Jacek Bławut czy Jerzy Zieliński.

Filmy w nowej, cyfrowej jakości będzie można juz niebawem obejrzeć za pośrednictwem platform internetowych oraz w telewizji. 

 
 

"Nowy sen" jest gotowy!

2013/01/20

Zakończylismy prace postprodukcyjne nad "Nowym Snem", filmie dokumentalnym o reżyserze teatralnym Krzysztofie Warlikowskim, w reżyserii Marcina Latałły. Prace obejmowały korekcję barwną, usuwanie rolling shuttera oraz upscale materiałów w rozdzielnczości PAL (również archiwaliów) do HD. “Nowy Sen” już wkrótce zagości na antenie TVP. 

 
 

"Ewa chce spać" cyfrowo zrekonstruowana

2012/12/12

Po ponad pięćdziesięciu latach od oryginalnej premiery film w reżyserii Tadeusza Chmielewskiego może znów cieszyć oko widza. Po kilku tygodniach wytężonej pracy naszego zespołu zakończony został proces cyfrowej rekonstrukcji tej wspaniałej polskiej komedii. 

 
 

Kolejna wizyta ze Szwecji

2012/11/07

Do Fixafilm powróciła Ita Zbroniec - Zajt z kolejną szwedzką ekipą. Tym razem wykonaliśmy postprodukcję filmu "Förår" ("Przednówek") w reżyserii Johna Skooga. Nasze usługi obejmowały kolor korekcję, specjalistyczną stabilizację, grain management oraz przygotowanie masterów – dvd, bluraya oraz DCP.

Cieszymy się z ponownego spotkania i serdecznie zapraszamy z następnym projektem! 

 
 

"Iluminacja" zrekonstruowana

2012/11/04

Zakończylismy proces rekonstrukcji filmu "Iluminacja" z 1972 roku, w reżyserii Krzysztofa Zanussiego. Jestesmy niezwykle zadowoleni z doskonałej jakości końcowej materiału, zwłaszcza iż film składał się w dużej częsci z 16mm oraz wielu dupnegatywów. 

 
 

Nowy projekt koprodukcyjny

2012/10/02

Wraz z Koi Studio rozpoczynamy przygotowania do zdjęć "Stwora", projektu "30 Minut" Irka Grzyba i Oli Gowin. Zdjęcia do filmu rozpoczną się w przyszłym roku, będziemy zajmować się postprodukcją, kopiami i efektami specjalnymi.

Więcej o filmie na oficjalnej stronie oraz na stronie Studia Munka

 
 

Prace nad Miruna są zakończone!

2012/08/28

Zakończyliśmy pracę nad "Miruną", filmem dyplomowym Piotra Sulkowskiego. Wykonaliśmy skomplikowaną korekcję barwną, nadzorowaliśmy online,
za pomocą subtelnego grain managementu nadaliśmy materiałowi zrealizowanemu na 35mm look starego filmu kręconego na 16mm.

Oprócz tego zajeliśmy się kopiami. 

 
 

Goście ze Szwecji

2012/08/07

Gościliśmy w naszym studio szwedzką ekipę filmową, która poprosiła nas o wykonanie postprodukcji swojego projektu "On suffocation".

Wykonaliśmy korekcję barwną, grain management oraz kopie. 

 
 

Osiemnastka

2012/06/22

Zakończyliśmy postprodukcje filmu dokumentalnego w reżyserii Marty Prus. Zajeliśmy się korekcją barwną i authoringiem 

 
 

Józef K...

2012/06/03

Zajeliśmy się korekcją barwną i wykonaniem kopii etiudy fabularnej w reżyserii Aleksandra Zalewskiego.

 
 

Rogalik

2012/05/22

Zakończyliśmy postprodukcje filmu dokumentalnego w reżyserii Pawła Ziemilskiego. Zajeliśmy się korekcją barwną oraz stabilizacją i wykonaniem kopii. 

 
 

37. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

2012/05/11

Główna nagroda w Konkursie Młodego Kina na 37. festiwalu w Gdyni trafiła do rąk Mateusza Głowackiego za film "Kiedy ranne wstają zorze". Fixafilm zajęło się kolor korekcją, przygotowaniem kopii analogowej oraz kilku wersji cyfrowych (DVD, Blu-ray i DCP).

Gratulujemy Mateuszowi i operatorowi Marcinowi Banasiakowi. 

 
 

Wirtualna wojna

2012/04/05

Zakończyliśmy prace nad dokumentem "Wirtualna wojna" Jacka Bławuta. Film będzie miał swoją premierę w HBO 22 kwietnia 2012. Pojawiły się już pierwsze, bardzo pozytywne recenzje: Wirtualna wojna w stopklatce.

Zajeliśmy się postprodukcją, a w szczególności:
- konforming materiału rejestrowanego w różnych systemach, na trzech
  kontynentach, przez 6 lat,
- precyzyjne i wyrafinowane upscalowanie materiału SD,
- antialiasing i podniesienie jakości grafiki komputerowej wygenerowanej
  przez silnik gry,
- dodanie naturalnie wygladającego ziarna,
- wygnererowanie pakietu DCP. 

 
 

Koprodukcja z Koi-studio

2012/03/27

Podpisaliśmy umowę koprodukcyjną z Koi Studio - od dzisiaj oficjalnie jesteśmy koproducentami "Małych Stłuczek", nowego projektu fabularnego Irka Grzyba i Oli Gowin.

Możecie ich pamiętać z Koszalina, gdzie w 2009 zostali uhonorowani kilkoma nagrodami za swój debiut "Druciki". Będziemy zajmować się całą postprodukcją filmu, od kolor korekcji po przygotowanie kopii. 

 
 

"Stranger" już gotowy!

2012/02/28

 Karol Witowski powierzył nam swój projekt "Stranger".
Wykonaliśmy dla niego korekcję barwną oraz DI.

 
 

Zakończyliśmy prace nad najnowszą etiudą Mateusza Głowackiego

2012/02/18

Film oparty na opowiadaniu Marka Nowakowskiego kręcony był jesienią 2011 roku, na Super 16mm. Dla twórców wykonaliśmy korekcję barwną, przygotowaliśmy film do wykonania kopii analogowej oraz wykonaliśmy kilka kopii cyfrowych (DVD, Blu-ray, DCP).